Hello kaikille! Kyllä täälläkin välillä laitettaan jotain uusia juttuja:-)
Tänään vietettiin miehensä kanssa yhteisiä nimppareitä, hänelle on kyllä vasta keskiviikkona, mutta minulla tänään, täällä Suomessa ei ole se ihan oikeasti kalenteriin kirjoitettu, mutta myös Virossa on just tänään mun nimipäivä - eli Virossa Ruth ja Suomessa Ruut, olen jo tottunut täällä, että minulla on toinen nimi, kun ei ole virallista paikka, siis en ole edes enää korjannut, kun aina kaikki kirjoittaa mun nimen väärin, ahahahhaaaa.....
Mutta nimipäiväksi tein taas pitkästä aika täytekakkua. Nyt, kun kello jo aika paljon, en jaksaa enää mitään muuta tähän laittaa, vaikka matskua olisi, teen sen heti, kun kerkeän.
      
       MANSIKKA- MUSTAHERUKKAKAKKU

1184564.jpg

      
Pohja 4 kanamunasta.
Täyte 1 - mustaherukka-appelsiinimousse
2,5dl vispikermaa
200g appelsiinituorejuustoa
2dl mustaherukkaososetta
sokeria
6 liivatelehteä

Täyte2 - mansikka-valkosuklaamousse
2,5dl vispikermaa
200g maustamatonta tuorejuustoa
1 prk MarjaPuree mansikkasosetta (löytyy kaupassa pakastealtaasta )
1dl mansikkahilloa
sokeria
6 liivatelehteä

Koristeena marsipaanikukat ja pritsaus suklaasta ja koristehelmit ja pursotus vispikermasta.

Pitää sanoa, että oli aika kiva maku, mutta tietenkin mustaherukkamaku oli vahva, ehkä liiankin, mutta kun molempaa täytettä tuli aika reiluusti, niin kyllä yhdessä palassa tulit silti molemmat maut esiin.
Laitan sitten myöhemmin myös täytteestä kuvan.

Tästä tulee täytteestä kuva, taas aika epäselveä, mutta täytteet kuitenkin näkyy:-)
1190162.jpg