Aika usein on täällä blogiin jätettyissä kommenteissa toivottu nimenomaan virolaisia ohjeita, nyt on ainaskin aika monta ohjetta, mitä olen löytänyt vironkieliseltä sivulta.
Seuraava ohjenkin löysin vironkielisestä netti/ruokasivulta toidutare.
Siellä voi kyllä koko päivä viettää ja surfata uusia ohjeita:)

2153716.jpg

Kun leivot pullat esim.muffinipannulla, sitten ne ovat erittyisen mehukkaita.

Taikina:
  • 25g hiiva
  • 2dl maitoa
  • 200g huoneenlämpöistä voita
  • 1rkl sokeria (laitoin vähän enemmän)
  • 6-7dl vehnäjauhoja
Täyte:
  • 75gr voita
  • 2rkl sokeria
  • 2tl vanilliinisokeria
Voiteluun 1 kanamuna

Kuorrute: (minä jätin sen pois)
  • 1dl tomusokeria
  • 0,5-1tl vettä
  • 1tl vanilliinisokeria
Murenna hiiva kulhoon, lisää kädnelämpöinen maito ja sekoita sen verran, kun hiiva on sulannut. Lisää huoneenlämpöiset leikattua voipalaset, sokeri, vehnäjauho ja sekoita tasaiseksi. Kauli se 40X40cm levyksi ja leikka pieneksi esim.8X8cm neliöksi. Sekoita täyte ja laita jokaisen palan keskelle lusikallinen.
2153713.jpg

Taivuta neliön kulmat keskelle.
2153721.jpg

Nosta muffinsipannulle ja anna pyyhen alla kohoa n.1tunti. (minä en malttanut odottaa, kun korkeintaan puoli tunti, mutta kyllä kohosivat silti.)
2153722.jpg

Sitten voitele ne kanamunalla ja paista 250 asteessa 5-8 min. Valvo uunin vieressä, etteivät palaa!
Sitten voit tehdä kuorruten, jos haluat.
MInä olin ilosesti yllättynyt, miten hyviä ne olivat, siis todella hyviä verrattuna tavallisen pullan.
Kokeilkaa ihmeessä, varsinkin suoraan uunista vie kielen mennessä. Olen jo syönyt neljä???????Apua!Pitää kait laittaa pakkaseen, muuten ne tulee syötyä kaikki. Kannatta tehdä tuplataikina, kun ovat niin hyviä, ei riittää, jos on isompi perhe:)