ja onkin jo viedetty lapsen 2vee synttärit.nyt siis vähän kerron, mitä tein tarjottavaksi.ensinnäkin eka kertaa, kun "osaisin"tehdä jo jotain aikaisemmin valmis ja pakkaseen.aina on ollut sellainen "kokkisota"keittiössä, että hyvää on, jos kerkiän juhlan aloitusajaksi valmis.nyt siis olin paljon rauhallisempi itsekin, kun tiesin, että on jotain jo valmis.eli suolaista oli meillä tarjottavana kaksi voileipäkakkua(kinkku/lohi) ja juustokolmiot.makeata oli aika paljonkin, mutta tykkään, kun on erilaisia herkkuja ja sitten on vaihtoehtoja.Pakkaseen tein jo valmis amerikkalaisia muffinseja (en muista, kenen blogista sen otin), mutta olivat mahtavan isoja ja hyviä.pakkaseen tein vielä valmis pullia, ne saivat myös kehuja ja itse, kun ei ole iso pullaystävä, söin ja maistuivat, kun otin sen ohjen ehkäpä pakkopullalta ja ne tehtiin kahviin eli täysin uusi versio, olivat tosi hyviä ja mikä mun mielestäni tärkeä, että vielä seuraavana päivänäkin pehmeitä. pikkuleipiä kin tein ja taas olen sitä mieltä, että no ei onnistuu minulla jostain syystä ne pikkuleivät, vaikka kuinka seuraan oikein sormella paperilta ohjetta, mutta tulos on kun on eli jotain ihmejuttuja, mikä ei muistuta ainakin pikkuleipiä.Mistä on kyse????mutta sitten ostin kaupasta murotaikina ja tein siitä, no olivat jotain, tein vielä lusikkaleipijen muotiin ja laitoin mansikkatomusokerista tehtyä korrutusta päälle.sitten tietenkin juhlan "pääruoka"-täytekakku, koristeajatuksen sain möhköfantilta ja täytteen sain vinkkejä ullaunelmalta.kakku sai kovasti kehuja ja olin itsenkin aika tyytyväinen.594102.jpg
593569.jpg
593571.jpg
594132.jpg